One Happy Island 5.0 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Valesca Felix - WaarBenJij.nu One Happy Island 5.0 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Valesca Felix - WaarBenJij.nu

One Happy Island 5.0

Door: Valesca Felix

Blijf op de hoogte en volg Valesca

06 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

Na 2 weken even niks te hebben geschreven heb ik nu wel weer het een en ander te vertellen.

Voor de eerste keer heb ik carnaval gevierd op Aruba. Ik had het nog nooit mee gemaakt dus wist totaal wat te verwachten. Je zou bijna denken dat het te vergelijken is met Nederland, maar daar had ik me wel in vergist. Alles hier is anders, het weer, de sfeer, de pakjes, de 'wagens' en ga zo maar even door. Over het weer valt niet veel te vertellen. Het is ongeveer 30 graden iedere dag. Dat was wel een flinke tegenvaller bij de grote parade. Deze was overdag en dus in de volle zon. Als je hier ook maar 1 ding te snel doet breekt het zweet je al uit. Laat staan in de volle zon te staan dansen, nou ja dansen... Ook de sfeer is anders, hier leeft iedereen voor de carnaval. In Limburg ook, maar lang niet zo als hier. Waar ik dit aan zie zijn de pakjes. Deze zijn met zoveel liefde en geduld gemaakt. Waar ze het geduld vandaan halen, ik weet het niet.. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Wat ik dan ook zo knap vind is dat hoe 'flink' je ook bent, hoe strakker hoe beter. Ik zou al een maatje XL aan doen terwijl een M ook zou passen. Hier doen ze het andersom, alles mag gezien worden. Een vrouw moet kunnen laten zien wat ze in huis heeft. Dat nemen ze hier dan ook erg letterlijk. De wagens waar ze mee lopen zijn niet de wagens zoals wij die kennen. Hier hebben ze ieder een karretje die ze zelf moeten duwen. Hier hebben ze geen tractors die hun wagen trekt. De wagens waar bands op spelen worden getrokken door een Jeep of een Pick-up. De andere kleinere wagens worden 9 van de 10 x op eigen kracht geduwd door mannen èn vrouwen. Het leek me al zwaar om de hele middag langs de kant te staan kijken, laat staan een wagen te duwen met de zon op je hoofd. Ook de muziek is hier véél anders, hier kun je niet met een vuist in de lucht staan zwaaien of met een vingertje de beat aangeven. Hier moet je met je heupen zwaaien en draaien. Juist, niks voor mij dus.

Na de carnaval heb ik een afspraak gehad bij Stichting Dori. De Peuterspeelzaal waar ik vorig jaar als vrijwilligster heb gewerkt. Zodra ik binnen kwam was iedereen erg blij me te zien. Ook sommige kindjes waren naar me aan het staren. Net alsof ze me toch nog kende, maar het niet konden plaatsen. Is natuurlijk ook alweer 5 maanden geleden dat ik er ben geweest. We hebben afgesproken dat ik op ma, di en de woensdag van half 8 tot 1 uur mag komen werken. Alles wat ik hier nu ga doen qua opdrachten en activiteiten zetten we op papier. Zodat ik in Nederland kan aantonen wat ik allemaal gedaan heb. Marije () gaat een getuigenschrift voor me schrijven. Alles wat ik nu extra kan doen, is altijd mee genomen i.v.m. de opleiding die ik wil gaan volgen. Ik heb er dan ook super veel zin in om weer met de kindjes te gaan werken. Zelf heb ik de taak gekregen om op iedere woensdag ochtend met de kindjes van 4 apart te zitten en opdrachten te maken met cijfers, letters en vormen. Om ze een beetje voor te bereiden op de basisschool. Dit geeft ook al aan hoe vertrouwd ze zijn met mij. Ik was ook erg blij om hier weer te mogen komen.

Ik ga weer even terug het bed in, want ik denk dat pap me heeft aangestoken met zijn 'ziek' zijn.

Ayo en tot snel...... <3

  • 06 Maart 2014 - 18:56

    Jill:

    Hey Valesje!
    Heb net even al je verhalen teruggelezen, ben echt bij de eerste begonnen! Hihi
    Echt leuk om de verhalen eens te lezen van een andere kant ipv ze zelf te hebben geschreven (Engeland 2010 :p haha).
    Heb ook meteen je foto's even bekeken.. Ziet er echt lekker uit, en leuk om dat bekende voetbaltenueke te zien :)
    Super fijn dat je weer bij je kindjes aan het werk kan!! Ervaring opdoen in een heerlijke omgeving, dat moet toch goedkomen. En die studie komt ook wel in orde, alles op zijn tijd.
    Geniet van je tijd daar schat.
    Xxxx

  • 06 Maart 2014 - 20:39

    Valesca Felix:

    Hey Jillke!

    Wat leuk om te horen dat je ze allemaal gelezen hebt. Ik zie steeds het aantal gelezen omhoog gaan, maar ik ben toch wel benieuwd wie dat allemaal zijn hihi. Ja het is ook heerlijk, heb niks te klagen ook al ben ik vandaag een beetje ziek. Life goes on haha! Ja heb je helemaal gelijk in, ervaring op doen en dan ook nog iedere dag opstaan met het zonnetje. Beter kan een mens het niet treffen. Ik ga zeker genieten en je hoort weer snel van me hihi.
    Dikke kus xxx

  • 06 Maart 2014 - 23:01

    Mamske:

    Kan je niet iedere dag een stukje schrijven??? ;-)))

  • 06 Maart 2014 - 23:06

    Danny:

    Lieve schat. Wij, mama, Zayra en ik zijn super trots hoe jij de eerste weken hier op Aruba bent doorgekomen. En je vriendin hierboven heeft gelijk. Jou kennende komt alles wel op de pootjes "good".

  • 07 Maart 2014 - 00:11

    Janice:

    Hai poppetje.

    Heeerlijk om je verhaaltje weer eventjes te lezen en te weten hoe het met je gaat.
    Ik zag al een paar foto's voorbij komen en de carnaval zag er sjiek uit, ik moet zeggen wij hebben ook niet veel te klagen gehad net het weer.
    Lijkt me zo speciaal en mooi om de dingen eens op een anderr manier mee te maken.

    Zie je nu wel; alles op zijn tijd en je hebt het al ver gebracht.
    Fijn om te lezen dat je iets gevonden hebt waar je je thuis in voelt, en ik weet zeker dat ze erg blij met jou zijn. Als je daar de inzet toont die je hier hebt gehad en zoals ik je ken en zeker weet dat je daar zult doen hebben ze een top hulp aan jou!!

    Ik ben trots op jou, tot snel bij het volgende verhaaltje.
    En hopelijk heeeeelsnel op skype.

    Veeel liefs en kussies.
    De bis unne topper!!!! ❤️❤️

  • 07 Maart 2014 - 12:30

    Joëlle Pinxt:

    ❤️❤️

  • 09 Maart 2014 - 10:53

    Theo En Rita:

    hoi schat het wordt steeds moeilijker om nog meer postiefs over jouw te schrijven, iedereen is zeer positief over jouw. Ik heb je altijd voor gehouwen dat je het kan, waar een wil is is een weg. Kijk maar hou je ,je de laatste tijd er door geslagen hebt. Veel kneufels van ons beide en een poot van scandelxxxxx






















































    atste tijd er door geslagen hebt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Valesca

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 7453

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 31 Januari 2015

Emigreren naar Aruba.

Landen bezocht: