One Happy Island 3.0 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Valesca Felix - WaarBenJij.nu One Happy Island 3.0 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Valesca Felix - WaarBenJij.nu

One Happy Island 3.0

Door: Valesca Felix

Blijf op de hoogte en volg Valesca

13 Februari 2014 | Aruba, Oranjestad

Vorige week was het volgens mij de week van de dieren. Als ik nog niet alles had gezien, was dat nu wel zo. Donderdag ochtend lag ik in het zwembad rustig een boekje te lezen en opeens uit het niets hoor ik van alles achter mij gebeuren. Toen ik omdraaide wist ik dat ik dat beter niet had kunnen doen. Kloek (de Hond) die heel snel was, had na 3 x achter hem aan te sprinten een Leguaan gevangen. Heel trots keek die naar me met dat beest in zijn mond en dacht bij zich zelf: "kijk eens wat ik gevangen heb, dat doe jij me niet na he?!" Ondertussen lag ik nog steeds stijf in het zwembad en wist ik totaal niet wat ik moest doen? Eigenlijk kon ik ook weinig doen, maar het idee dat hij een leguaan uit de struiken had gejaagd gaf mij geen gerust gevoel. Straks kwam er een hele kudde het zwembad in.. Toen mam thuis kwam heb ik haar gevraagd of ze ergens iets groens had zien liggen? Ze wist niet waar ik het over had dus is nog voor de zekerheid een rondje om het huis gelopen. Nergens was dat beest te bekennen! Kloek liep rond alsof er niks aan de hand was, voor hem was het ook de normaalste zaak van de wereld is. Alsof dat nog niet genoeg was kwamen Zayra en ik donderdagavond terug van mijn training. Thuis aangekomen zien we de honden heel zenuwachtig heen en weer langs het zwembad lopen. Mijn eerste gedachte was, Oh nee niet weer he.. En jawel hoor, er lag iets in het water. Deze keer geen leguaan, salamander of iets anders groens. Het was een muisje! Zayra en ik naar binnen om het Mam te vertellen, maar die werd er niet vrolijker van. Pap die was nog steeds in Curaçao en eigenlijk was dit wel degelijk een mannen klusje. Wat nu? Mam die kwam het huis niet uit, Zayra die wist zich geen houding te geven en ik kreeg ook de kriebels van dat beest. Eigenlijk hoopte we dat Kloek weer zo moedig zou zijn om het muisje eruit te halen, maar dat gebeurde niet zelfs hij hield er een beetje afstand van. Uiteindelijk heb ik met het muisje afgehandeld en heeft mam hem met veel gejoel naar buiten gebracht. Eind goed al goed haha! Nu hopen dat het een animal vrije zone blijft.

Voor mijn vergunning zijn we goed op weg, denk ik. Eerst moet ik mijn VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) nog krijgen en dan kan ik hem gaan aanvragen. Deze zou ik eigenlijk zelf bij de gemeente moeten gaan halen. Wat dus zou betekenen dat ik terug naar Nederland zou moeten komen alleen voor een papiertje op te halen. Maar door Netty & René's hulp waar ik hun enorm dankbaar voor ben, komt het allemaal goed.

Volgende week heb ik ook een gesprek met de gene die mij kan helpen met werk en school. Ik zou weer graag bij de kindjes van Stichting Dori willen gaan werken. Hier heb ik vorige zomer vrijwillig gewerkt en het beviel me zo goed dat ik er zelfs voor wil gaan studeren. Zij heeft verstand met de digitale opleidingen zoals, LOI of NHA dus we gaan eens rond te tafel zitten wat het beste is voor mij. Ook wil ik natuurlijk een vergoeding voor het werk dat ik doe dus ook daar word over nagedacht. Wat daar uitkomt zal ik jullie wel weer in het volgende verslag vertellen.

Ohja, voor de mensen die willen skypen mijn skypenaam is: valesca.92.

Dikke kus en tot volgende week!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 13 Februari 2014 - 20:45

    Dees:

    Hey Valesca aon de aandere kaant vaan de wereld:-)
    Wat ontzettend leuk geschreve.......zows auch journaliste kinne weure.
    Now ich hoop dat dat peperke idd in orde kuump en tots dich veurleupig gein bieste mie aon trefs in t zwumbad.
    Wat fijn om weer samen mit dien femilie te zien!
    Wie geit t weijer mit dich, mis de dien vrundje erg?
    Rich had veurige week tegen heum gevoetbald.....is unne gooie zag her :-)
    Heer hat heum tege zich en heer had t heum meuilik gemaak hahahah laot die awwe mer lope!!!
    Now meid, bis good bezig dao, leuk um zoe uns te lezen.
    Doeg mam uns de groetjes vaan mich
    Veul leefs Dees oet Eijsde xxx

  • 13 Februari 2014 - 22:35

    Valesca:

    Hey dees, wat un leuke reactie dankjewel!! 't geit good mit miech, bin lekker aont trainen en volgende weurd gekeke veur werk/opleiding. Dus is allemaol even aofwachten wie dat geit laope. Iech mis mun vrundje zeker en t zal der aog neet mekelijker op weure, mer 't is 't allemaol weerd en ver kome der wel doorheen.
    Oh ech haha wat leuk um te huure dat ze samen hubbe gevoetbald. Er zei al dat er tegen oranjeboys mos, mer neet de link gelag dat t tege Rich kos zien. Dat is wel 't naodeil dat ich noe neet alles kin mit kriege wat aon de aandere kant vaan miech gebeurt haha.
    Dankjewel Dees en de krijgs de groetjes van us allemaol teruk.

    Dikke poen Valess xxx

  • 18 Februari 2014 - 13:09

    Jamila:

    Hey valesca

    Superrrrrrr leuk berichtje hhaha ik ben ook fan van je!!!!


    Heel veel plezier in Aruba en we zien ons vast nog wel!!

    Je krijgt ook heel veel groetjes van rachid !!!!!!


    Dikke kusss jamila xxxxxxx

  • 19 Februari 2014 - 16:47

    Valesca Felix:

    Hey Jamila,

    Haha wat leuk, dankjewel!! Doe Rachid maar vele groetjes terug.

    Dikke knuffel voor jullie 2. XXXXXXXXXXXXXX

  • 21 Februari 2014 - 12:42

    Theo:

    Hoi valesca, weer goed en leuk geschreven. Grt. Sjattie en thei. xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Valesca

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 7450

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 31 Januari 2015

Emigreren naar Aruba.

Landen bezocht: